
Medialni wielozadaniowcy mają inaczej zbudowane mózgi
26 września 2014, 06:35Zespół z University of Sussex ujawnił, że dla osób, które regularnie korzystają z wielu mediów naraz, charakterystyczna jest mniejsza gęstość substancji szarej w korze przedniego zakrętu obręczy (ang. anterior cingulate cortex, ACC), regionie identyfikowanym m.in. z egzekucyjnym systemem uwagi.

Zmiany na stanowisku CEO Oracle'a
19 września 2014, 09:55Założyciel i dotychczasowy dyrektor wykonawczy Oracle'a, Larry Ellison, przestaje pełnić funkcję dyrektora wykonawczego. Został mianowany prezesem wykonawczym oraz dyrektorem ds. technologicznych. Dyrektorami wykonawczymi będą Safra Catz i Mark Hurd

Śmiertelna agresja szympansów to przystosowanie
18 września 2014, 12:15Od czasów prac Jane Goodall trwa dysputa, czy to naturalna strategia adaptacyjna, która zapewnia przewagę sprawcom (wyewoluowała jako sposób na zwiększenie dostępu do terytorium, pokarmu czy partnerów seksualnych), czy też raczej skutek działań człowieka, np. dokarmiania lub zniszczenia habitatu. Najnowsze badania naukowców z Uniwersytetu Stanowego Arizony (ASU), podczas których porównywano wzorce agresji u szympansów i bonobo, pokazują, że człowiek nie ma z tym nic wspólnego.

Powstała mapa jądra komety
12 września 2014, 08:43Wykonane w wysokiej rozdzielczości zdjęcia jądra komety 67P/Czuriumow-Gierasimienko pozwoliły naukowcom na stworzenie jego dokładnej mapy i podzielenie jej na kilka regionów, z których każdy ma odrębne cechy.

W czekoladowym imbryku można zaparzyć czystą herbatę
9 września 2014, 14:26Czekoladowy imbryk jest na tyle wytrzymały, by pozwolić na 2-min zaparzanie herbaty przed jej rozlaniem do filiżanek.

Hasła o odpowiedzialnym piciu reklamują produkt, ale nie ostrzegają
4 września 2014, 10:22Publikowane pod reklamami alkoholu hasła dotyczące odpowiedzialnego picia promują produkty, a nie zdrowie publiczne.

Osobowość kolonii mrówek zależy od klimatu
7 sierpnia 2014, 09:30Kolonie mrówek Temnothorax rugatulus mają kształtowane przez środowisko osobowości.

To nie hobbit, ale przypadek zespołu Downa
6 sierpnia 2014, 11:37Po ponownym zbadaniu przez międzynarodowy zespół kości LB1 (Flo), prawie kompletnego szkieletu kobiety z wapiennej jaskini Liang Bua na indonezyjskiej wyspie Flores, uznano, że to nie nowy gatunek (od wyspy nazwano go Homo floresiensis), lecz najprawdopodobniej przypadek zespołu Downa.

Uszy jako końskie narzędzie komunikacyjne
5 sierpnia 2014, 10:15Konie korzystają z różnych wskazówek, które pozwalają im stwierdzić, co chodzi po głowie drugiemu członkowi stada. Jednym z najważniejszych czynników w komunikacji wydaje się jednak kierunek zwrócenia uszu.

Niewielki pozytywny wpływ odrobiny gier
4 sierpnia 2014, 12:11Mniej niż godzina gier wideo dziennie ma niewielki pozytywny wpływ na rozwój: skutkuje lepszym przystosowaniem zarówno u dzieci, jak i nastolatków (psycholodzy z Uniwersytetu Oksfordzkiego dokonywali porównań do osób, które nigdy nie grały lub grały 3 godziny dziennie i więcej).